سه شنبه , ۳ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> بازاریابی محتوا چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

بازاریابی محتوا چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

بازاریابی محتوا چیست؟بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که با تولید و توزیع محتوای ارزشمند تعریف شده است و به واسطه ی آن نیز می توانید مخاطبان بسیاری را جذب کنید. شما باید بتوانید با بازاریابی محتوا، مخاطب جذب شده را به یک مشتری سودآور تبدیل کنید. در بازار امروز، بازار سنتی به آن صورت دیگر جایی ندارد و باید در کسب و کار خود بازاریابی نوین را جایگزین آن کرد.

ما در این بخش از آموزش سئو به بازاریابی محتوا و مراحل آن می پردازیم. برای رشد سئو سایت و افزایش فروش کسب و کار خود با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری محتوا و اطلاعات مفید و مرتبط با نیاز مخاطبان باعث شده که روند تبدیل شدن یک کاربر عادی به مخاطب بالقوه و در نهایت مشتری وفادار افزایش یابد. همیشه باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و استفاده از آن در بازاریابی کسب و کارمان لازم و ضروری است.

بازاریابی محتوا، توسط کمپانی های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و … مورد استفاده قرار می گیرد و قطعا برای آن ها مفید بوده که همواره می خواهند رسانه های خود را گسترده کنند.

موسس شرکت بزرگ مایکروسافت آقای بیل گیتس در اهمیت موضوع می گوید: ((محتوا، پادشاه است)). البته به خاطر داشته باشید بازاریابی محتوا با محتوای مطلوب و با کیفیت همخوانی دارد و با تولید محتوای ارزشمند این کار امکان پذیر است. پس حتما روی کیفیت محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشید چرا که تولید محتوای مناسب روی بسیاری از روش های بازاریابی مانند سئو داخلی یا سئو خارجی، ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و … تاثیر گذار است.

 

پنج دلیل برای استفاده از بازاریابی محتوا

الف. برندسازی

ممکن است کسب و کار شما نوپا باشد; و یا با گذشت چندین سال تجربه کاری، برند شما هنوز در میان مخاطبان خود شناخته نشده است. با بازاریابی محتوای موثر و با کیفیت، خیلی زودتر از تصور، می توانید برند خود را در ذهن مشتریان ثبت کنید. برندسازی معمولا هزینه سنگینی دارد و ممکن است که هرچند در ذهن مشتری ثبت شود اما اعتباری برای شما ایجاد نکند. در بازاریابی محتوا شما در یک بازه زمانی تعریف شده می توانید به آرامی برند خود را در میان مخاطبان محبوب کرده و اعتبار و رتبه سایت را افزایش دهید.

ب. تبلیغ محصول

یکی از استراتژی های بازاریابی محتوا، ارائه محتوای آموزشی برای رفع نیاز و مشکل مخاطبان است. شما می توانید در محتوای منتشر شده، محصول پیشنهادی خود را برای رفع نیاز و کمک به کاربران پیشنهاد دهید. این یک فرصت خوب برای تبلیغ محصول به شمار می آید.

ج. ایجاد فروش بالقوه

با راهکارهای بازاریابی محتوا و منتشر کردن آنها در کانال های مناسب و مرتبط با کسب و کار خود، می توانید موقعیت های بالقوه ی بسیاری را که برای فروش محصولا و خدمات شما وجود دارد، به فعلیت برسانید.

د. ایجاد مشتریان وفادار

بازاریابی محتوای مداوم، یک ارتباط دو طرفه میان شما و کاربران ایجاد می کند. ارتباط دو طرفه، حس وفاداری را در مشتریان تقویت می کند.

ه. بازاریابی محتوا میزان ترافیک و مراجعه به وب سایت شما را افزایش می دهد. شما بهتر و بیشتر دیده می شوید و تعداد مشتریانتان افزایش می یابد. در نهایت این موضوع سئو سایت شما نیز افزایش می یابد.

 

چهار مرحله بازاریابی محتوا

مراحل بازاریابی محتوا

۱. استراتژی محتوا

به منظور شناخت صحیح کاربران و شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد آن ها است. در این مرحله با تحقیق و بررسی، خصوصیات مخاطبان خود را شناسایی کرده و در ادامه باید برای خود اهداف مشخصی در جهت نوع محتوای تولیدی مشخص کنید.

۲. تولید محتوا

در این مرحله اقدام به تولید محتوا بر اساس استراتژی محتوا می کنیم. شما بیشترین زمان را در این بخش صرف خواهید کرد و بیشتر از موارد، باید مراقب کیفیت آن باشید.

۳. توزیع و پخش محتوا

در این مرحله تمام کانال های انتشار محتوا مانند وبلاگ، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و… شناسایی و محتوای تولید شده بر اساس مخاطب کانال های انتشار، منتشر می شوند.

۴. تحلیل نتایج

در این مرحله نتایج به دست آمده با توجه به بازخورد کاربران در نظرسنجی، تعداد کلیک های صورت گرفته، میزان زمان سپری شده در وب سایت و … را بررسی و نقاط قوت و ضعف خود را یادداشت می کنید.

درباره ی زهرا شاهسواری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =