شنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >>  تبلیغ در گوگل تا چه میزان بر رشد سئو سایت تاثیر گذار است؟

 تبلیغ در گوگل تا چه میزان بر رشد سئو سایت تاثیر گذار است؟

تبلیغ در گوگل تبلیغ در گوگل درسئو سایت مسئله مهمی است که در این قسمت از آموزش سئو میخواهیم به این مسئله بپردازیم که کدام نوع از تبلیغات برای سئو موثر تر است؟ آیا تبلیغ در گوگل اجباری و الزامی است؟ تبلیغات به چند دسته تقسیم بندی میشوند؟ وقتی که شما سایت موردنظرتان را راه اندازی میکنید .حتما احتیاج به تبلیغ دارید که به دو منظور این کار صورت میگیرد :

۱- معرفی سایت به مخاطبان ۲- افزایش رتبه سایت

در واقع شما با تبلیغات مناسب یک تیر و دو نشان میزنید هم سایت و شرکت خود را به عموم مردم معرفی میکنید و هم با کنار زدن رقبا دارای جایگاهی در گوگل خواهید شد

شاید در وهله اول برداشت شما از تبلیغاتی که گفتم ، تبلیغ در تلویزیون و بیلبوردها و فعالیت در شبکه های اجتماعی  باشد، که البته این روش بسیار برای آشنایی افراد با محصولات و سایت شما موثر خواهد بود ، اما منظور من در واقع تبلیغ در گوگل به منظور بهبود سئو سایت است

تبلیغ در گوگل چیست؟

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی توسط گوگل برای شرکتهایی است که مایل به نمایش تبلیغات در گوگل و شبکه تبلیغاتی خود هستند. برنامه AdWords به کسب و کار ها اجازه می دهد تا بودجه خود برای تبلیغات و پرداخت تنها زمانی که مردم بر روی تبلیغات کلیک میکنند تنظیم کند. سرویس آگهی تا حد زیادی بر روی کلمات کلیدی متمرکز است.

کسب و کارهایی که از AdWords  استفاده می کنند می توانند تبلیغات مربوطه را با استفاده از کلمات کلیدی ایجاد کنند که افرادی را که با استفاده از موتور جستجوی گوگل از وب استفاده می کنند، جستجو کنند. کلید واژه هنگامی که جستجو می شود آگهی شما را نشان می دهد.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای کمپین های AdWords شما، گزینه های مختلف در دسترس هستند. گزینه های کلیدی  شامل موارد زیر است:

بیشترین تعداد کاربران را با نشان دادن آگهی سایتتان هر زمان که کلمه کلیدی جستجو می شود، به شما نشان می دهد.

فاکتور مطابقت : آگهی شما برای جستجوهایی که با عبارت دقیق مطابقت دارند نشان داده می شود.

Match exact: آگهی شما برای جستجوهایی است که دقیقا به طور انحصاری مطابقت دارند.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی ادوردز نیز برای تعیین هزینه تبلیغات  استفاده می شود. هر کلیدواژه ای که انتخاب میکنید، مقدار پیشنهاد قیمت هر کلیک (CPC) را خواهد داشت. پیشنهادات حداکثر مبلغی را که مایل به پرداخت آن هستید هر بار کلیک کنید آگهی شما (حداکثر هزینه هر کلیک) را تعیین می کند. یک پیشنهاد CPC بالاتر می تواند به تبلیغ شما در موقعیت بالاتری در صفحه نشان دهد.

یکی از سخت ترین چالش ها برای هر یک از بازاریاب ها یافتن منابع است به همین دلیل است که برخی از کسب و کارها در تبلیغات گوگل میلیون ها دلار در سال صرف می کنند. اگر شما یک کمپین تبلیغاتی Google ایجاد کنید که در نرخ سودآور تبدیل شده است، هیچ دلیلی برای مخارج خودسرانه در این کمپین وجود ندارد. شما می توانید بودجه PPC خود را افزایش دهید و منافع شما افزایش پیدا می کند. این باعث می شود که تبلیغات گوگل بسیار کارآمد برای کسب و کارهایی باشند که نیاز به بسیاری از منافع دارند، اما زمان و سرعتی کوتاه دارند.

در مقایسه با کانال های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و مجله، بازاریابی آنلاین بسیار قابل اندازه گیری است و تبلیغات Google Advertising PPC یکی از قابل سنجش ترین کانال های آنلاین است. اندازه گیری دقیق در جستجوگرها دشوار است زیرا شما همیشه نمیتوانید بدانید که چه اقداماتی باعث افزایش یا کاهش رتبه بندی شده است.  رسانه های اجتماعی نیز می توانند اندازه گیری شوند. در مقایسه، تبلیغات گوگل شفاف تر است، برای کسب و کارهای جدید و وب سایتها، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج جستجوگرها را ببینند

تبلیغ در  گوگل یک راه حل عالی برای کسب و کارهای جدید است زیرا شما مجبور نیستید به مدت طولانی منتظر بمانید تا نتایج را ببینید. در هنگام کار بر روی سئو ، شما می توانید منابع را به یک کمپین تبلیغاتی گوگل بگذارید و بلافاصله دریافت ،برداشت ها و کلیک ها را شروع کنید. از آنجا که سرعت آن بسیار بالا است ، این نیز یک راه خوب برای تست اینکه آیا یک کلمه یا مخاطب معین از طریق جستجوی آن به نتیجه دلخواه میرسند یا نه. به عنوان یک جایزه اضافه شده، اغلب می توانید در Google Ads ها بسیار کم هزینه شروع به کار کنید  مثلا: ثبت نام تا ۱۶ دسامبر و دریافت یک ماه رایگان از تبلیغات.

گوگل در چند سال گذشته بسیاری از فرمت های آگهی جدید را منتشر کرده است، از جمله آگهی های لیست محصولات و تبلیغات ویدئویی در یوتیوب.. گوگل انگیزه دارد که این کار را انجام دهد، زیرا افراد  تبلیغ های جذاب تر را بیشتر کلیک می کنند و به این ترتیب درآمد بیشتری برای گوگل است.  کلیک های بالا برای تبلیغ کننده خوب است، پس بهتر است از این فرمت های تبلیغاتی و فرمت های جدید استفاده کنید.

تبلیغات Google مکمل تلاش های بازاریابی دیگر شما است. بازاریابی یک روش بسیار قدرتمند برای استفاده از تبلیغات برای هدف قرار دادن افرادی است که علاقمند به کسب و کار شما هستند. با استفاده از بازاریابی گوگل Ads، شما می توانید بازدید کنندگان گذشته را به وب سایت خود برگردانید (این افراد ممکن است شما را از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاگ خود، یک کلیک بر روی صفحه محصول از یک ایمیل ارسال شده، و غیره پیدا کنند).

درباره ی تندیس نیک پیکران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =