سه شنبه , ۳ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> کاربران چه نوع محتوایی را به اشتراک می گذارند؟

کاربران چه نوع محتوایی را به اشتراک می گذارند؟

چه تولید محتوا خوب است؟ما باید چه محتوایی تولید کنیم تا کاربران آن را به اشتراک بگذارند. همینطور در سئو باید بتوانیم بک لینک های با کیفیت بگیریم و باید کاری کنیم که مردم به ما لینک بدهند و چیزهای جالب و جذاب برای آنها بنویسیم.

در این مقاله از آموزش سئو در مورد اینکه چه محتوایی باید به اشتراک گذاشته شود صحبت خواهیم کرد.

فقط توجه داشته باشید که قرار نیست همه ی محتواهای سایت شما قابلیت اشتراک گذاری داشته باشند، ما می خواهیم روی تولید محتوا خاص کار کنیم که قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد و مردم را ترغیب کنیم تا محتوای ما را به اشتراک بگذارند. بنابراین این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید تولید محتوا خوب و کاربردی داشته باشید.

اگر اطراف خود را ببینید، سایت هایی که مردم در موردشان صحبت می کنند خیلی سریع پیشرفت کرده اند. بنابراین محتواهایی را باید تولید کنیم که کاربرپسند باشد و مردم آنها را دوست داشته باشند.

۱-مسئله خیلی مهم در تولید محتوا

یک مشکل بزرگ در تولید محتوا و سئو این است که برخی از مردم گمان می کنند که فقط تولید محتوا پادشاهه اما این مسئله را نمی دانند که تنها تولید محتوا در سایت کافی نیست و نکته ی خیلی کلیدی این است که چه محتوایی را باید تولید کنیم.

۲-برای موفقیت در کسب و کار آنلاین به تعریف و تمجید مستمر افراد نیازمندیم.

تولید محتوا برای کسب و کار آنلاین

فرض کنید یک سئوکار به شما بگوید، شما تولید محتوا را انجام دهید باقی کار خودش حل می شود. مثل این می ماند که شما مطلبی را تولید کنید و دعا کنید که گوگل به شما رتبه دهد. اما به این شکل نیست و هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کار آنلاین مدام به تعریف و تمجید مستمر افراد نیازمند است. ما باید کاری کنیم که اگر کاربری وارد سایت ما شد چیزی برای تعریف کردن از خدمات ما، سایت ما و مطالبی که گذاشتیم، داشته باشد. همینطور آن نفر به چند نفر دیگر و این روند همچنان ادامه داشته باشد. اگر بخواهیم در این کار موفق شویم مدام باید مورد توجه و تعریف مستمر دیگران باشیم.

تولید محتوا زمانی خوب است که اگر کسی در سایت ما نشست همان لحظه تصمیم بگیرد و اقدام کند برای چند نفر دیگر این سایت را تعریف کند.

 

۳-برای موفقیت باید در مقابل دیدگان باشیم.

مقابل دیدگان باشیم | تولید محتوا

وقتی چند نفر مدام ببینند که مطالب یک سایت  در شبکه های اجتماعی و دیگر موارد، دست به دست می چرخند آن وقت ما حس اطمینان بیشتری پیدا می کنیم ومردم نیز وقتی این موضوع را می بینند سریع تر به ما اعتماد می کنند.

 

۴-برخی مواقع انجام کار غیر عادی توجه مردم را جلب می کند.

کار غیر عادی در تولید محتوا

بعضی مواقع یک سری کارهای غیر عادی توجه مردم را جلب می کند. شما دنبال یک چیز عجیب و غریب در تولید محتوا نباشید. مثلا وقتی شما یک مشکل کوچک را حل می کنید به مردم انگیزه می دهید که آن را به اشتراک بگذارند. همین چیز ساده و غیر عادی می تواند توجه مردم را به سمت خود بکشاند. اگر ما مانند بقیه معمولی باشیم اتفاق خاصی نمی افتد. به طور مثال در جمعی که همه کت و شلوار پوشیدند یک نفر تیشرت بپوشد خب طبیعتا همه ی نگاه ها به سمت آن شخص بیشتر جلب می شود. در نتیجه باید سعی کنیم که همیشه متفاوت و خاص تر باشیم.

 

۵-مردم اگر از خدمتتان استفاده نکرده اند اما در مورد شما حرف بزنند.

محبوب بودن | تولید محتوا

برای درک این موضوع با مثال اسنپ شروع می کنم. خیلی از افراد هستند که از اسنپ استفاده نکردند ولی یکی از دوستانشان استفاده کرده و از آن تعریف می کند، ما نیز چون دوستمان راضی بوده برای کسانی دیگر تعریف می کنیم. بنابراین اگر می خواهید که به حد خوبی در کسب و کار خود موفق شوید باید به اینگونه باشد که حتی کسانی از خدمات ما استفاده نکردند اما از ما حرف بزنند. در مورد محتوا نیز به این شکل است. باید محتوای شما آنقدر جامع و کاربردی باشد که علاوه بر اینکه با دیگران به اشتراک می گذارند، از شما نیز به دیگران بگویند. در نهایت شما باید یک مرجع دیده شوید.

 

۶-یکی از مهم ترین عوامل اشتراک گذاری، ساده بودن کار با آن محصول یا سایت است.

سادگی در کار تولید محتوا

اصل سادگی از مهم ترین عوامل تولید محتوا است. مردم دوست ندارند چیزهای خیلی عجیب و غریب و پیچیده ای را با دیگران به اشتراک بگذارند. دنبال یک راهکاری ساده در مسیر پر پیچ و خم هستند و همین ساده بودن سایت و خدمات از مهم ترین عوامل اشتراک گذاری می باشد. مردم به سمت سایت و کالایی می روند که جواب خود را پس داده است.

 

۷-برای سئو خوب باید تولید محتوا خوبی انجام دهیم؟!

بک لینک با کیفیت با تولید محتوا

 

این یک باور غلط است که فقط تولید محتوا خوب باعث می شود سئو خوبی داشته باشیم. علاوه بر آن باید بک لینک های مناسب و با کیفیتی نیز بگیرید.

 

۸-تولید محتوا به نظر ساده است؟!

پیچیده بودن تولید محتوا

 

معموالا افراد گمان می کنند که تولید محتوا کاری ندارد و اگر شروع و پایان خوبی داشته باشد و آن را با Yoast سئو کنیم و المان های سئو را رعایت کنیم، یک محتوای عالیه. بله درسته شاید الان نتیجه دهد اما در آینده ای نه چندان دور اینگونه نیست. اتفاقا تولید محتوا خوب بسیار پیچیده است و باید برای آن زمان گذاشت تا به نتیجه ی مطلوب خود برسید.

 

۹-روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مقاله و خبر تولید می شود.

در دنیای وب هرروز افراد جدیدی وارد آن می شوند، سایت های خبری جدید، سایت های علمی جدید و دیگر سایت ها در وب ایران تولید می شود. بنابراین در این انفجار اطلاعاتی که انجام می شود شما باید یک کار خیلی خاص انجام دهید تا در تولید محتوا و سئو سایت خود موفق شوید.

در حال حاضر مردم درگیر انباشت اطلاعات هستند و تا دلتان بخواهد اطلاعات زیاد است. اما کاربران از این حجم اطلاعات خسته شدند و یک محتوای کاربردی و عالی می تواند نتیجه ی آن را بدهد.

 

۱۰-اصولا موضوعات جذاب در بین مردم دهان به دهان می چرخند.

موضوعات جذاب تولید محتوا

خیلی از افراد فکر می کنند که شایعات اکثرا از فضای مجازی انتقال داده می شود. بله فضای مجازی ابزار خوبی است اما ما اکثر وقت خود را در تاکسی، بیرون، مترو و خیلی جاهای دیگر می گذرانیم. اما موضوعات جذاب، موضوعات روز و موضوعات خاص در بین مردم دهان به دهان می چرخند. مردم همیشه دنبال سوژه برای صحبت کردن هستند و شایعات و اخبار داغ را به هم انتقال می دهند.

درباره ی زهرا شاهسواری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =