شنبه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> ۴ استراتژی قدرتمند سئو برای فروشگاه های اینترنتی

۴ استراتژی قدرتمند سئو برای فروشگاه های اینترنتی

شاید شما بدانید که ترافیک و سئو سایت برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است. هنگامی که مردم در جستجوی یک محصول هستند، بدان معنی است که آنها علاقه مند به خرید هستند. فروشگاه های اینترنتی که بدون ترافیک اند نشان دهنده ی  بدون فروش بودن آنهاست.

در این مقاله از آموزش سئو قصد دارم به شما ۴ استراتژی مهم سئو برای افزایش ترافیک سایت به شما بدهم. با ما همراه باشید.

۱.کلمات کلیدی در فروشگاه های اینترنتی

اولین گام برای موفقیت فروشگاه های اینترنتی، انتخاب کلمات کلیدی در سئو است. با وقت گذاشتن و بررسی کلمات کلیدی، می توانید شناسایی کنید که مشتریان شما چه چیزی را جستجو می کنند و رقبای خود را نیز در این کلمات رتبه بندی کنید.  کلمات کلیدی طولانی معمولا عبارت های سه تا چهار کلمه ای که مردم در جستجوی آن هستند، در مقایسه با کلمات کلیدی اولیه، که معمولا یک یا دو کلمه ای جستجو می شوند.

“چای سبز” یک کلمه کلیدی اصلی است. “مزایای نوشیدن چای سبز” یک کلمه کلیدی طولانی است. چرا کلمات کلیدی طولانی؟! از آنجایی که رتبه بندی برای صفحه اول Google بسیار سخت است. به طور مثال کلمه کلیدی “چای سبز” زیاد مناسب نیست زیرا بسیاری از افراد برای این کلمه کلیدی رقابت می کنند. هنگامی که از ابزار Google Keyword Planner  استفاده کنید، می بینید که در این کلمه رقابت بسیار زیاد است و این بدان معنی است که احتمال رتبه بندی بسیار پایین می باشد.

نکته این است: هنگام ایجاد صفحات فروشگاه های اینترنتی می بایستی کلمات کلیدی را با دقت بالا بسازید. به طور مطلوب این کلمات کلیدی حداقل ۵۰۰ جستجو در هر ماه را دریافت می کند و رقابت آن ها نیز پایین است. همچنین کلمات کلیدی شما به کسب و کار شما بستگی دارد و از کلماتی که این دو ویژگی را دارند اما ارتباطی به محصولات شما ندارند نیز استفاده نکنید.

۲.بهینه سازی صفحات فروشگاه های اینترنتی

هنگامی که کلمات کلیدی دلخواه خود را شناسایی کردید، باید صفحات فروشگاه های اینترنتی خود را بهینه کنید.

بهینه سازی صفحات فروشگاه های اینترنتی

چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

  1. اول از URL های کوتاه استفاده کنید. گوگل به نظر می رسد در نتایج جستجوی خود URL های کوتاه را بیشتر از طولانی ترجیح می دهد.
  2. سعی کنید صفحات محصول خود را به حداقل ۱۰۰۰ کلمه برسانید. تا با این محتوا گوگل رضایت داشته باشد و رتبه ی فروشگاه های اینترنتی شما را بالا ببرد.
  3. کلمات کلیدی خود را با دقت در همه صفحات خود بپوشانید. در حالت ایده آل، کلمات کلیدی شما باید شامل سه تا پنج بار در هر صفحه باشد. با این حال مراقب باشید زمانی که شما سعی می کنید تا کلمات کلیدی خود را هرچند بار که ممکن است پرتاپ کنید. گوگل این تکنیک را مجازات می کند.
  4. نام محصولات و توضیحات تصاویر نیز باید با کلمات کلیدی مورد نظر متناسب باشد. از تگ های H1 و H2 برای برجسته کردن کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.
  5. بهینه سازی تصاویر نیز در سئو فروشگاه های اینترنتی بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل در انتخاب نام تصاویر و برچسب Alt تصاویر توجه ویژه ای داشته باشید.
  6. اضافه کردن لینک های داخلی در صفحات محصول فروشگاه های اینترنتی. اگر شما یک صفحه با قدرت بالا دارید که ترافیک بالایی دارد و تعداد زیادی لینک دارد، از آن صفحه به صفحات مهم محصول خود لینک دهید.
  7. در بحث بهینه سازی داخلی صفحات بسیاری از فروشگاه های اینترنتی گمان می کنند که درج یک متای توضیحات برای همه ی صفحات محصولات کافی است. در حالی که برای هر صفحه از سایت به طور جداگانه باید توضیحات مرتبط و منحصر بفرد نوشته شود.

۳.تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی

پس از ایجاد صفحات بهینه شده محصول، می بایست محتوای خوبی در سایت ایجاد کنید. اگر هنوز اطلاعاتی در زمینه ی تولید محتوا ندارید می توانید مقاله های زیر را بخوانید سپس به مطالعه ی ادامه ی مقاله بپردازید.

نکات کاربردی تولید محتوا برای سئو

افزایش ماندگاری کاربران در سایت با محتوا مناسب

سئو محتوا و ۵ اصل سئو محتوای سایت

اما برای کسانی که وقت کافی برای خواندن مطالب زیاد را ندارند، تولید محتوا در یک جمله به این معنی است که شما مطالب خوبی به گونه ای در سایت قرار دهید که افراد جذب سایت شما شوند و همین باعث فروش بیشتر شود. اکنون برای درک بیشتر خود در این زمینه، مقاله ی پیشنهادی را نیز مطالعه کنید.

برای تولید محتوای فروشگاه های اینترنتی راهکارهایی وجود دارد:

  • ابتدا باید اطلاعات کاملی از مخاطبان خود به دست آورید به طور مثال سن، جنسیت، علایق و… و بعد از به دست آوردن اطلاعاتی کامل از مخاطبان، باید ببینید با چه محتوا و مطالبی می توانید آنها را جذب سایت خود کنید.
  • در فروشگاه های اینترنتی حجم زیادی از مطالب مربوط به توضیحات محصولات می باشد. در این خصوص شما باید در مورد محصولات به خوبی تحقیق کنید و اطلاعات کاملی از جمله: درج تصاویر یونیک محصولات، کشور و کارخانه سازنده محصولات، مشخصات کاملی از آنها، کاربرد محصولات، مقایسه محصولات با یک دیگر، نحوه ی استفاده از آنها، نظرات مثبت و منفی کاربران و… را در اختیار مخاطبان قرار دهید. در بسیاری از سایت ها این مورد اصلا رعایت نشده است و تنها به نام، عکس و توضیحات محدودی از محصول اکتفا می کنند و انتظار دارند فروش اینترنتی خود افزایش یابد.

۴. لینک سازی در بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی

هنگامی که محتوای برجسته ای ایجاد می کنید، شما باید آن محتوا را به بازار عرضه کنید. در سئو فروشگاه های اینترنتی توصیه می کنیم ۲۰% از وقت خود را برای ایجاد محتوا و ۸۰% را به بازاریابی محتوا صرف کنید. لینک گرفتن از سایت های دیگر اهمیت بسیار بالایی در ارزش و اعتبار سایت شما دارد. این لینک ها اگر به درستی و از سایت های با اعتبار بالا گرفته شود رتبه سایت شما در گوگل بالاتر می رود. گوگل هر لینک ورودی را به عنوان یک رای محبوب می بیند. هرچه یک صفحه لینک بیشتر داشته باشد، گوگل آن را بیشتر می پسندد و ترافیک بیشتری به آن سایت وارد می شود.

تعدادی از راه های گرفتن بک لینک 

  • گذاشتن پست مهمان در سایت های دیگر
  • ارسال ایمیل به صاحبان سایت مرتبط به کار شما
  • پیدا کردن لینک های شکسته و ارائه مطالب خود به عنوان یک جایگزین

لینک بیلدینگ بسیار وقت گیر است اما ارزش دارد. گوگل به دنبال لینک های ورودی با کیفیت بالا می آید و پس از آن سایت هایی را که آنها را می گیرند، پاداش می دهد. پس این مورد را در فروشگاه های اینترنتی بسیارمهم و کاربردی بدانید.

نتیجه گیری

مفاهیم سئو در فروشگاه های اینترنتی نسبتا ساده هستند اما برای پیاده سازی نیاز به زمان دارند. فروشگاه های اینترنتی هرچقدر سئوی بهتر و قوی تری داشته باشد، ترافیک و در نتیجه فروش بیشتری هم خواهد داشت.

درباره ی زهرا شاهسواری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =