یکشنبه , ۲۴ دی ۱۴۰۲
خانه >> دسته‌بندی نشده >> سئو سایت بر اساس آخرین استاندارد گوگل

سئو سایت بر اساس آخرین استاندارد گوگل

در ابتدا باید برای شما توضیح دهم که سئو چیست و چه تاثیر و اهمیتی بر سایت شما دارد.شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه بعضی از سایت ها در صفحات اول گوگل به نمایش در می آیند و سایت های دیگر در صفحات بعدی گوگل هستند.جواب این سوال دقیقا به سئو سایت و بر میگردد در واقع با انجام سئو شما میتوانید جایگاه سایت خود را در الگوریتم گوگل تعیین کنید . همیشه در صدر بودن و داشتن برتری نسبت به دیگران در هر زمینه ای برای انسان ها دارای اهمیت است و همواره برای رسیدن به جایگاه بالاتر تلاش میکنند.

توجه:

“در انتهای متن  لیستی از برنامه ای که میتوانید با انجام آن در عرض یک ماه سایت خود را سئو کنید آورده ایم.”

فقط چند دقیقه تصور کنید که سایت شما در صفحه اول گوگل و در جایگاه اول قرار دارد.تمامی کاربران هنگامی که به دنبال موضوعی در اینترنت میگردند بدون استثنا بر  روی سایت اول کلیک میکنند و تعدادی اندکی هستند که برای رسیدن به هدف خود تا صفحات بعدی میروند چون در صورت پیدا نکردن مطلب مورد نظر، عنوان جستجوی خود را تغییر میدهند .

پس به دو نکته میرسیم : سئو سایت و کلمه کلیدی مناسب

سئو (SEO ،( Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو است . اما با روش های قانونی و مطابق با قوانین جدید و استاندارد گوگل. سئو وب سایت کاری دقیق ، زمان بر و تخصصی است که تنها باید به دست سئو کار ماهر انجام گردد.هرچقدر که برای بهبود سئو زمان بیشتری گذاشته شود و طبق قوانین گفته شده سئو را جلو ببرید حتما نتیجه آن را خواهید دید

در این مقاله می خواهیم اهمیت سئو سایت را برررسی کنیم و در ادامه با انواع روش سئو آشنا شویم اما بهتر است اول بدانیم که هدف از سئو چیست ،چه تاثیراتی بر سایت ما میگذارد و چرا باید سایت خود را سئو کنیم. در انتها و این بخش از آموزش سئو نیز ابزارهای سئو سایت را برای شما  معرفی میکنم. البته سئو رایگان نیز  از آن دسته مواردی است که افراد به دنبال آن هستند که در مقاله ای دیگر به توضیح آن پرداخته ایم

هدف سئو سایت چیست؟

هدف

شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیاز هایی دارند
اینکه شما صرفا مقاله هایی منتشر کنید اما مورد پسند و نیاز کاربر نباشد نمیتواند به رشد سایت کمکی کند
در واقع هدف سئو کمک به سایت ها برای کسب جایگاه بهتر در گوگل و برقراری ارتباط بین کلمات جستجو شده توسط کاربران و سایت های مورد نظر است.
در انتخاب کلمات کلیدی خود باید دقت لازم را به عمل آورید و بدانید که کاربران چه عناوینی را جستجو میکنند تا شما نیز از همان عناوین در مقاله های سایت خود استفاده کنید

برای انتخاب کلمات کلیدی میتوانید از برنامه keyword planner استفاده کنید . در این برنامه میتوانید با وارد کردن کلمات مدنظر خود تعداد دفعات کلمات سرچ شده توسط افراد و میزان رقابت آنها را پیدا کنید.کلماتی مناسب هستند که جستجوی بالا اما رقابت پایین تری داشته باشند.در keyword planner زمانی که کلمه های مورد نظر خود را جستجو میکنید خود برنامه نیز کلمه های مرتبط دیگری را نیز به شما نشان میدهید . همچنین شما میتوانید با انتخاب کشور و زبان مورد نظر ، جستجوی کلمات را محدود کنید در غیر اینصورت با انتخاب زبان فارسی و قرار دادن مکان روی all locations تمامی کلمات مشابه را نیز میتوانید بررسی کنید.

سئو بر دو نوع است :

۱- سئو داخلی (on –page seo)
۲- سئو خارجی(off-page seo)

سئو داخل یو خارجی

سئو داخلی

سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که درون سایت صورت میگیرد تا رتبه بهتری د رگوگل داشته باشیم . اقداماتی چون: بهینه سازی محتوا، بهینه سازی کلمه کلیدی ،بهینه سازی سرعت ، بهینه سازی کدها .

اصل اول در سئو داخلی یک سایت بهبود محتوا است. تا زمانی که شما محتوای جذاب و قابل درک برای عموم افراد را نداشته باشید نمیتوانید کاربران را به کلیک بیشتر سایت خود تشویق کنید . تعداد واژه های قابل قبول برای سئو مناسب ۲۰۰۰ کلمه است
یک سئو داخلی قابل قبول شامل موارد زیر است :

 

• درک محتوا برای کاربران
• ارتباط کلمه کلیدی جستجو شده کاربران با سایت
• بررسی صفحه به عنوان صفحه ای قابل نمایش در صفحات جستجوی گوگل
• رعایت تگ ها
• انتخاب عنوان مناسب

 

سئو خارجی

سئو خارجی به مجموعه مواردی گفته میشود که تحت تاثیر عوامل بیرونی بر سایت شما تاثیر گذاشته و باعث بهبود رتبه سایت در گوگل میگردد.
این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی (فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین) به منظور بازنشر محتوا سایت
  • درخواست رپورتاژ توسط دیگر سایت ها
  • تبلیغ در گوگل

 

سئو سایت

همانطور که در چند خط بالا اشاره کردم روش های انجام سئو به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم بندی میشود که هر کدام نیز زیر شاخه های مخصوص به خود را دارد.در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از روش ها میدهم اما میتوانید با مراجعه به دیگر مقاله های ما توضیحات کامل را دریافت کنید

 

 

بک لینک چیست ؟

پیوند

 

بک لینک رایگان به معنای لینک گرفتن از سایت های دیگر به سایت خود است . یعنی شما میتوانید سایت هایی که ارزش بالایی دارند را پیدا کرده و با آنالیز آنها متوجه شوید که از چه سایت هایی لینک گرفته اند تا شما هم از آنها لینک بگیرید.

اجازه بدهید واضح تر برایتان توضیح دهیم:

 

به عنوان مثال سایت دیجی کالا را در نظر بگیرید ، دیجی کالا سایت معروف و پر بازدیدی است همچنین دارای سئو قوی میباشد . شما وارد سایت seoreviewtools.com میشوید و آدرس url سایت مورد نظر خود را در جای مخصوص تایپ میکنید در اینجا دیجی کالا مد نظر ما است .

سپس سایت هایی که دیجی کالا از آنها بک لینک گرفته برای شما نشان داده میشود روی آنها کلیک کرده و لیستی از تمامی سایت ها به نمایش در می آید .
مقابل بعضی از سایت ها  F و بعضی دیگر NF مشاهده میکنید شما بهتر است سایت هایی را بک لینک بگیرید که فالو هستند زیرا سایت های نو فالو تاثیری در بک لینک ندارند.

بعضی از سایت ها دارای قسمت کامنت گذاری هستند که شما میتوانید با درج نام و ایمیل و آدرس وب سایت خود از آنها لینک بگیرید.اما باید بررسی کنید که آیا کامنت شما توسط مدیر سایت درج شده یا نه ؟

 

بعضی از سایت های دیگر امکان گذاشتن پست را به کاربران میدهند و میتوانید پستی درباره سایت خود بگذارید و آدرس سایت و یا مقاله مورد نظر خود را بدهید .
توجه داشته باشید که لینک دهی باید به صورت روزانه و مستمر انجام بگیرد تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید

 

فعالیت در شبکه های اجتماعی

 

 

شبکه اجتماعی
با باز نشر محتوا و مقاله های خود و قرار دادن آدرس وب سایت  در سایت های دیگر و شبکه اجتماعی میتوا نید بک لینک بگیرید . شبکه های اجتماعی در بک لینک بسیار قوی و موثر هستند. اگر هر فردی در اینستاگرام ، توییتر و … مطالب شما را مشاهده کند و با کلیک بر روی آدرس سایت به مشاهده آن بپردازد و محتوای شما اگر آنقدر جذاب باشد که بخواهد صفحات دیگر را مطالعه کنید باعث گذراندن زمان بیشتر در سایت میشود که همین عامل سبب میشود تا ربات های جستجوگر گوگل متوجه ارزش محتوا ی سایت شما شده و رتبه سایت را ارتقا بدهند.

 

گوگل هر سال الگوریتم های جستجوگر خود را تغییر میدهد تا اطمینان پیدا کند افراد گوگل را دور نمیزنند و بر سایت ، محتوا و سئو خود با روش های به روز و قانونی کار میکنند.حال که با مفهوم سئو سایت ، هدف و تاثیرات آن آشنا شدید باید طبق الگوریتم های جدیدی که گوگل هر ساله وضع میکند پیش بروید تا از دید ربات های جستجوگر پنهان نمانید

 

 رپورتاژ و تاثیر آن بر سئو سایت

محتوا

 

رپورتاژ یا همان آگهی به معنی تبلیغ سایت خود در دیگر سایت ها است . رپورتاژ ها در قالب خبر توسط نویسنده سایت دیگر ارائه میشود که باید در قبال آن هزینه ای پرداخت کنید . رپورتاژ آگهی میتواند تاثیر فوق العاده مثبتی در سئو سایت شما و جایگاه رتبه بندی سئو سایت شما بگذارد و افزایش بازدید سایت را به همراه داشته باشد.

 

به عنوان مثال سایت خبری را در نظر بگیرید که درباره طراحی داخلی صحبت کرده است و در انتها سایت شما را به عنوان یکی از بهترین شرکت های طراحی داخلی معرفی میکند و آدرس سایت شما در زیر این خبر نامه درج شده است . کاربران زیادی هستند که صفحات خبر نامه را دنبال میکنند تا به اگهی های مورد نظر خود برسند. بنابراین رپورتاژ تاثیر مهمی در کلیک سایت ، بازدید سایت ، افزایش فروش سایت و از همه مهم تر رتبه سایت خواهد داشت.

 

تبلیغ در گوگل

تبلیغ

 

به زبان ساده تبلیغ در گوگل یعنی شما مبلغی به گوگل پرداخت میکنید تا وقتی که کاربر کلمه کلیدی را جستجو میکند سایت شما نمایش داده شود . به ازای هر کلیکی که بر رو سایت شما انجام گیرد گوگل مبلغی دریافت میکند. که این کار مستلزم هزینه زیادی خواهد بود.

 

سئو سایت و استانداردهای گوگل

  • سرچ کنسول گوگل
  • سایت مپ
  • کلمات کلیدی سئو
  • به کار بردن  درست تگ ها
  • سرعت سایت
  • امنیت سایت

 

استاندارد

سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول گوگل با نام قدیمی گوگل وبمستر تولز یکی از روش های استاندارد گوگل است و برای بهبود سئو سایت دارای اهمیت فراوان میباشد
زمانی که شما محتوایی تولید میکنید باید به نام شما ثبت گردد تا اگر شخصی دیگر بخواهد مطالب شما را کپی کند و به نام خودش بزند به دلیل اینکه قبلا توسط شما و سایت شما به ثبت رسیده برای او به عنوان محتوای کپی تلقی میشود. در غیر اینصورت به نام سایت دیگر ثبت میگردد و برای شما به حساب می آید

 

سایت مپ

نقشه سایت در اینجا به معنی آدرسی در خیابان ها نیست ، بلکه به معنی ایندکس سریع محتوای سایت در گوگل میباشد که میتواند روند سئو سایت شما را بهبود ببخشد
افزونه های متعددی برای سایت مپ وجود دارد مانند : Google XML Sitemaps و yoast  پلاگین هایی در وردپرس هستند که به سادگی با نصب آنها میتوانید نقشه سایت را پیاده سازی کنید

 

کلمات کلیدی

به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان سایت و تگ ها میتواند ارجاع کاربران هنگام جستجو به سایت شما را آسان تر کند و سریعتر در میان بخش های مختلف مطالب شما به هدف خود برسند .

 

درواقع این کلمات کلیدی هستند که کاربران را به سمت سایت های محتلف سوق میدهند . با استفاده از برنامه های keyword planer و gooogle trend میتواند کلمات کلیدی مناسب خود را پیدا کنید.در مقاله آموزش گام به گام انتخاب کلمه کلیدی” به طور مفصل در این باره توضیح داده ایم

 

به کاربردن درست تگ ها

ربات ها به شدت روی درست به کاربردن تگ ها حساس هستند . تگ ها همان عناوینی هستند که برای قسمت های مختلف مطالب خود به کار میبرید و شامل : H1 تا H6 هستند که استفاده از هرکدام باید در جایگاه مناسب خود باشد.تمامی محتوا و مطالب باید دارای فقط یک تگ H1 باشد و مابقی تگ ها به ترتیب در ادامه آن بیاید

 

هنگام به کار بردن سر تیتر ها از H  های بزرگتر و زیر مجموعه ها از H  های کوچکتر استفاده میشود . اما این نکته را به یاد داشته باشید که برای کلمات کلیدی بهتر است از تگ های H1  تا H6  استفاده کنید 

 

سرعت سایت

سرعت یک سایت جزء مهم ترین عامل در امتیازدهی توسط ربات های گوگل است . اگر سایت شما کند و سرعت لود صفحات پایین پایین باشد حتما از جانب ربات ها امتیاز منفی دریافت خواهید کرد.همچنین کاربران با دیدن پایین بودن سرعت لود از سایت شما خارج شده و بازدیدی صورت نخواهد گرفت.پس حتما باید روی سرعت لود صفحات سایت کار شود.

 

برای اینکه بدانید سرعت بارگذاری سایت شما چقدر است میتوانید از برنامه GTmetrix.com استفاده کنید. این برنامه با آنالیز سایت شما نشان میدهد که چه قسمت هایی از سایت باعث کندی سایت شده است. شما با بر طرف کرن انها میتوانید سرعت را بهبود ببخشید. عموما تصاویر زیاد و ویدیو ها باعث کاهش سرعت سایت میشوند. GTmetrix اندازه و حجم تصاویر ی که باید استاندارد شوند را نشان میدهد. شما باید بهینه سازی تصاویر را انجام دهید

 

امنیت سایت

امنیت سایت جزء مواردی است که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد . اگر سایت شما امنیت کافی نداشته باشد و یا اطلاعات کاربرانی که در سایت شما ثبت نام کرده اند به راحتی فاش شود هم به اعتبار شما آسیب میرساند و هم باعث بی اعتمادی کاربران به سایت شما میگردد. بنابر این بهتر است امنیت سایت را تامید کنید. برای این کار میتوانید از پلاگین های متعددی که وجود دارد استفاده کنید مانند: Theme Authenticity Checker ، Exploit Scanner ، Sucuri Security

 

ابزارهای سئو سایت

ابزارهای سئو شامل نرم افزارهایی برای:

  • درست انتخاب کردن کلمات کلیدی
  • ایندکس کردن محتوا
  • آنالیز رقبا
  • تست ریسپانسیو بودن سایت

میباشد که شما باید از تمامی آنها استفاده کنید تا سایتی بهینه  و مورد قبول سئو و ربات های جستجوگر گوگل داشته باشید.

 

کیورد پلنر

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب شما میتوانید با استفاده از برنامه کیورد پلنر این کار را انجام دهید. به این ترتیب که با جستجوی کلمات موردنظر خود در این برنامه، میزان سرچ مخاطبان و رقابت آن کلمه به دست خواهد آمد. همچنین کلمات پیشنهادی از سمت خود کیورد پلنر را میتوانید بررسی کنید.
این نکته را بدانید کلماتی مناسب هستند که دارای جستجوی بالا و رقابت پایینی هستند در اینصورت است که میتوانید روی کلمه موردنظر تمرکز کرده و به سرعت آن را سئو کنید اما هرچقدر سرچ و رقابت بر سر کلمه کلیدی بالا باشد زمان بیشتری برای سئو لازم است.

 

ایندکس کردن محتوا

زمانی که شما مقاله ای در سایت انتشار میدهید برای آنکه گوگل متوجه مطلب تازه شما شود و امکان کپی برای سایرین گرفته شود باید محتوای خود را در گوگل ایندکس کنید.
این کار از طریق برنامه سرچ کنسول گوگل انجام میگیرد. در ابتدا شما باید یک اکانت در سرچ کنسول بسازید سپس هر مطلبی که منتشر میکنید را در آن ایندکس کنید. با ثبت مطلب شما در گوگل اگر شخص دیگری بخواهد آن را کپی کند گوگل متوجه تکراری و کپی بودن مطلب میشود. برای بهبود محتوا سایت خود نیز باید اقداماتی انجام دهید که در مقالات بعدی آن را با هم بررسی میکنیم

 

تست ریسپانسیو 

تمامی سایت ها باید دارای قابلیت ریسپانسیو باشند  که برای سئو بسیار دارای اهمیت است. برای تست این کارمیتوانید از ابزارهای متنوعی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید مانند: Responsinator و یا Google Mobile Test

قابلیت ریسپانسیو یعنی سایت در تمامی دستگاه ها اعم از لپ تاپ، تلفن های همراه و تبلتبه درستی نشان داده شود به صورتی که وقتی کاربری سایت شما را در تلفن همراع خود مشاهده میکند، صفحات به صورت کامل برای او نشان داده شود و احتیاجی به چپ و راست بردن صفحه برای دیدن کامل آن نداشته باشد.
ابزار سئو سایت به شما نشان میدهند که آیا سایت ریسپانسیو هست یا خیر. قیمت سئو سایت بستگی به تغییراتی که در آن اعمال میکنید و باعث بهبود سئو میشوید متفاوت است.

با رعایت و انجام ۸ نکته زیر میتوانید سایت خود را در زمان کوتاهی سئو کنید.

 

“البته توجه داشته باشید این روش برای کلمات کم رقابت میتواند موثر باشد.”

۱-پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب کسب و کارتان که رقابت بالایی نداشته باشد.
۲-بررسی جستجوی کلمه کلیدی موردنظر با گوگل ترند در شهری که هدف شماست.
۳-نوشتن یک مقاله مادر که هدف سایت شما است.
۴-نوشتن حداقل هفته ای ۳ مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای با رعایت نکات سئو داخلی
(این مقالات باید دارای عنوان و توضیحات متای جذابی باشند تا کاربران را تشویق به کلیک کند)
۵-بررسی سئو داخلی و مرتفع کردن مشکلات
۶-لینک دادن مقاله ها به یکدیگر و مقاله مادر
۷-بک لینک گیری به صورت مستمر برای مقاله مادر و دیگر مقالات

(سیکل گرفتن بک لینک و نوشتن مقاله را شما برای گوگل تعریف میکنید اما اگر میخواهید زودتر به نتیجه برسید باید هر روز بک لینک گیری را انجام دهید. میتوانید روزانه برای زیر مقالات ۳ بک لینک و برای مقاله مادر ۵ بک لینک بگیرید)
۸-بک لینک را میتوانید با پست گذاشتن در انجمن ها، وبلاگ ها و همچنین قرار دادن لینک در پروفایل و کامنت دریافت کنید. (کیفیت و آتوریتی و فالو بودن سایتی که از آن بک لینک میگیرید مهم تر از تعداد بک لینک ها است.)

برای سفارش سئو حتما با ما تماس بگیرید

برای اطلاع بیشتر از سئو سایت در سایر شهر ها میتوانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

سئو سایت در اراکسئو سایت در اردبیلسئو سایت در ارومیهسئو سایت در اصفهانسئو سایت در اهوازسئو سایت در ایلامسئو سایت در بجنوردسئو سایت در بندرعباسسئو سایت در بوشهرسئو سایت در بیرجندسئو سایت در تبریزسئو سایت در تهرانسئو سایت در خرم آبادسئو سایت در رشتسئو سایت در زاهدانسئو سایت در زنجانسئو سایت در ساریسئو سایت در سمنان سئو سایت در سنندجسئو سایت در شهرکرد سئو سایت در شیرازسئو سایت در قزوینسئو سایت در قمسئو سایت در کرج

درباره ی تندیس نیک پیکران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =