جمعه , ۲۹ دی ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> سئو سایت فنی چیست؟

سئو سایت فنی چیست؟

فنیدر سئو سایت فنی مباحثی وجود دارند که با انجام هر کدام میتوانید سئو فنی را برای سایت خود پیاده کنید موتورهای جستجو به ترتیب در نتایج جستجو به وب سایت هایی که ویژگی های فنی خاصی را نشان می دهند مثلا یک اتصال امن، یک طراحی پاسخگو یا یک زمان بارگذاری سریع ،به کار خود ادامه می دهد. سئو فنی کارهایی است که باید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما کار های مربوط به فنی بودن را انجام می دهد.

در زیر لیستی از مراحل مهم  سئو سایت فنی که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که جستجوگرهای فنی شما که بسیار خسته کننده هستند را پیدا کنید. با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید  اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما با انتظارات الگوریتم های موتور جستجو منطبق است و در نتایج جستجو نمایش داده می شوید

سئو سایت فنی با اسفاده از ssl

Secure Sockets Layer – SSL : فن آوری امنیتی است که یک لینک رمزگذاری شده بین وب سرور و یک مرورگر ایجاد می کند. شما می توانید یک سایت را با استفاده از SSL نسبتا راحت کنید: آدرس وب سایت با https: // شروع می شود و نه “http: //.”

در سال ۲۰۱۴ گوگل اعلام کرد که میخواهند HTTPS را در همه جا ببینند و امنیت وب سایتهای HTTPS ایمن در نتایج جستجو بیشتر از موارد غیر امن است. بنابراین اطمینان زمانی حاصل می شود که سایت شما امن است  این کار با نصب یک گواهینامه SSL در وب سایت شما انجام می شود. این ویژگی یکی از مهم ترین روش های سئو سایت فنی است

اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای تلفن همراه مناسب است.

“واکنش گرایی”  سایت خود را به صورت خودکار تنظیم کنید به طوری که  بتوان آن را به راحتی در هر دستگاه مشاهده کرد . گوگل در مورد داشتن یک سایت ریسپانسیو بسیار حساس است  و یک الگوریتم بسیار مهم در رتبه بندی محسوب می شود. و با معرفی  “اولین تلفن همراه” گوگل به محتوای ریسپانسیو شده یک وبسایت  اهمیت زیادی میدهد

بنابراین لازم است اطمینان حاصل شود که وبسایت شما به طور کامل ریسپانسیو است و در بهترین فرم ممکن برای کاربران تلفن همراه، رایانه لوحی یا دسکتاپ نمایش داده خواهد شد، که عامل مهمی در سئو سایت فنی است

سرعت سایت خود را بالا ببرید

موتورهای جستجو ترجیح می دهند سایت هایی را که با سرعت بالا بارگذاری می شوند و در بهبود محتوا قوی تر هستند در رتبه های بهتر قرار دهند سرعت صفحه یک سایت عامل مهمی در رتبه بندی محسوب می شود. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید سایت خود را سریعتر کنید:

از میزبانی سریع استفاده کنید.

از یک DNS سریع (‘سیستم نام دامنه’) استفاده کنید

به حداقل رساندن درخواست HTTP – استفاده از اسکریپت ها و پلاگین ها را به حداقل برسانید

استفاده از یک شیوه CSS (کد مورد استفاده برای گفتن یک مرورگر وب به نحوه نمایش وب سایت شما) به جای چندین شیوه CSS یا inline CSS

اطمینان حاصل کنید که فایل های تصویری شما کوچکتر است (بدون اینکه بیش از حد پیکسل شود)

صفحات وب خود را فشرده کنید (این را می توان با استفاده از ابزار GZIP انجام داد)

کد سایت خود را کم کنید ، خلاص شدن از هر فضای غیر ضروری، شکستن خط یا تند در HTML، CSS و جاوا اسکریپت (برای کمک به این بخش به صفحه Minify منابع گوگل مراجعه کنید).

 محتوای تکراری را رفع کنید.

محتوای تکراری می تواند برای کاربران (و در واقع الگوریتم های موتور جستجو) گیج کننده باشد و به رتبه بندی سایت شما لطمه وارد کند به همین دلیل گوگل  به مدیران وب توصیه می کنند تا هر گونه مسائل محتوای تکراری را پیدا کرده و آن ها را حذف کنند

شما می توانید مسائل محتوای تکراری را با جلوگیری از انتشار CMS چندین نسخه از یک صفحه یا پست (به عنوان مثال، با غیرفعال کردن شناسه های جلسه ای که در آنها برای عملکرد وب سایت شما حیاتی نیست و خلاص شدن از نسخه های چاپی مناسب محتوا) بهبود ببخشید

یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

یک Sitemap XML یک فایل است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت خود را درک کنند ،در حالی که می توانید از آن به عنوان یک نقشه راه جستجو استفاده کنید، همچنین حاوی اطلاعات مفید درباره هر صفحه در سایت شما است از جمله:

  • هنگامی که یک صفحه آخرین اصلاح شد
  • اولویت آن در سایت شما چیست؟
  • چند بار آن را به روز می کنید.

AMP  را در نظر بگیرید

AMP یک پروژه پشتیبانی شده  توسط گوگل و برای سئو سایت فنی است و یکی از عوامل سئو سایت فنی میباشد که با هدف استفاده از کد ویژه ای که به عنوان AMP HTML شناخته می شود، سرعت تحویل محتوا را در دستگاه های تلفن همراه افزایش می دهد. نسخه های AMP صفحات وب شما بسیار سریع بر روی دستگاه های موبایل بارگیری می شوند.

برچسب گذاری داده های ساختاری را به وب سایت خود اضافه کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاری کدی است که شما به وب سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای آن را بهتر درک کند. این داده ها می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا سایت شما را به طور موثرتر نشان دهد و نتایج مرتبط تر را ارائه دهد.

سایت خود را با Google Search Console و Bing Webmaster Tools ثبت کنید.

Google Search Console و Bing Webmaster Tools ابزارهای رایگان از گوگل و مایکروسافت و برای سئو سایت فنی ضروری هستند که به شما اجازه می دهد وبسایت خود را به موتورهای جستجوگر خود برای نمایه سازی ارسال کنید. هنگامی که شما آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، باید XML Sitemap خود را (به بالا) به کنسول های Google Search و Tools Webmaster ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید خود را خالی کنند و در نتایج جستجو نمایش نتایج حاصل از آن را نشان دهند. این خدمات همچنین به شما اجازه می دهد که به طور کلی عملکرد سایت خود را از یک موتور جستجوگر پیش بینی کنید ، موارد دیگری که می توانید با ابزارها انجام دهید عبارتند از:

  • تست قابلیت استفاده از تلفن همراه سایت شما
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل جستجو
  • مشاهده لینک ها به سایت شما
  • نادیده گرفتن لینک های هرزنامه
  • و …

درباره ی تندیس نیک پیکران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =