سه شنبه , ۳ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> کامنت مارکتینگ چیست ؟

کامنت مارکتینگ چیست ؟

کامنت گذاری در سایتکامنت مارکتینگ در وب سایت ها در حال حاضر روشی برای بازاریابی اینترنتی است. از کامنت مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی جهت برند سازی ، ارتقاء سئو سایت و افزایش بازدید وب سایت استفاده می شود. تخصص کامنت گذاری در حال حاضر در سایت های ایرانی به صورت خیلی ضعیف استفاده شده است. در این مقاله ، از سری آموزش سئو قصد دارم به کامنت گذاری در سایت ها و کامنت مارکتینگ به صورت تخصصی بپردازم.

کامنت گذاری یا کامنت مارکتینگ چیست ؟

کامنت گذاری که با نام بازاریابی دیدگاه و یا کامنت مارکتینگ (Comment Marketing) به معنی افزایش بازدید وب سایت، افزایش فروش و یا بهبود سئو سایت از طریق درج نظرات کاربران است. در حال حاضر بیشتر وب سایت ها قسمتی جهت درج دیدگاه کاربران برای ارسال نظرات بازدیدکنندگان خود در نظر گرفته اند. اما داشتن این بخش به معنی یک کامنت مارکتینگ موفق نیست.

کامنت گذاری

اهداف کامنت مارکتینگ

کامنت گذاری یا بازاریابی دیدگاه معمولا با ۴ هدف اصلی انجام می شود.

 

  1. گرفتن بک لینک با کامنت مارکتینگ

خیلی از سئو کارها برای سئو سایت خود و مشتریان از کامنت مارکتینگ استفاده می کنند. چراکه معتقد هستند کامنت گذاری راهی ارزان برای کسب بک لینک رایگان جهت ارتقاء رتبه سئو سایت است. البته به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری روش کامنت گذاری را کم کرده است. البته یک سئو کار حرفه ای خوب می داند که این کاهش اثر به معنی فراموش کردن تکنیک کامنت گذاری نیست و  باید مسیر بهتری را جایگزین آن کرد.

 

  1. ارتقاء سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات بازدیدکنندگان

علاوه بر کسب بک لینک رایگان از طریق کامنت مارکتینگ ، می توان برای بهبود وضعیت سئو سایت نیز از نظرات بازدیدکنندگان وب سایت استفاده کرد. گوگل به فعالیت کاربران و بازدید کنندگان سایت اهمیت زیادی می دهد. درج نظرات توسط کاربران یکی از علامت های رضایت کاربران سایت از محتوای سایت است. علاوه بر این با افزایش تعداد نظرات، محتوای مقاله مربوطه نیز افزایش پیدا می کند. افزایش محتوای مقاله و به روزرسانی ناخواسته باعث جلب توجه و نظر ربات های گوگل به مقاله مورد نظر می شود.

 

  1. افزایش فروش وب سایت

اعتمادسازی یکی دیگر از روش های مرسوم در کامنت مارکتینگ برای مشتریان است. در نظر بگیرید کاربری قصد خرید محصول شما را از وب سایت دارد. وارد صفحه محصول وب سایت شما میشود. با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما اطمینان پیدا می کند و رغبت بیشتری برای خرید از سایت پیدا می کند.

 

  1. برند سازی با کامنت مارکتینگ

در صورتی که دیگران محصول شما را در وب سایت تایید کنند، کم کم برند شما سر زبان ها می افتد. دیگران بیشتر شما را پیشنهاد می کنند. حتی ممکن است خارج از وب سایت شما کامنت گذاری کنند و محصول و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند. اگر به سایت هایی مثل نی نی سایت بروید، مشاهده می کنید که بسیاری از مادران دکتر فرزند خود و یا وسایل آموزشی که تهیه کرده اند و … را با روش کامنت گذاری در وب سایت معرفی می کنند. این یک روش قدرتمند برای برند سازی است.

 

تاثیر کامنت مارکتینگ بر سئو داخلی

کامنت مارکتینگ

  1. افزایش رضایت بازدیدکنندگان سایت

هر چه بخش درج نظرات و دیدگاه کاربران فعال باشد، کاربران بیشتر با شما ارتباط برقرار می کنند. این ارتباط خوب ناخودآگاه رضایت از خدمات شما را به همراه خواهد داشت. گوگل هم دقیقا به دنبال سایت هایی است که کاربران آن از محتوا و شرایط سایت رضایت داشته باشند. میزان رضایت سنجی گوگل بر اساس میزان زمان و تعاملی است که در صفحات سایت شما سپری می کنند.

هر چه بیشتر صفحات سایت را مرور کنند و زمان بیشتری در انها سپری کنند، قطع شما به سئو داخلی خود بیشتر می توانید امیدوار باشید.

 

  1. به روزرسانی همیشگی صفحات

کامنت مارکتینگ باعث می شود که صفحات سایت شما به صورت خودکار و با کمترین زحمتی به روز شوند. این به روز رسانی همیشگی است. همانطور که می دانید، گوگل در سئو داخلی به بروزرسانی سایت اهمیت زیادی می دهد. در حقیقت کامنت مارکتینگ در سئو داخلی برای گوگل دو پیغام دارد:

  1. سایت دارای محتوای ارزشمندی است که کاربران وب سایت در کامنت مارکتینگ آن فعال هستند
  2. سایت مدام در حال به روز رسانی و افزایش تولی محتوا است. به روزرسانی سایت به شدت مورد علاقه گوگل است

 

  1. تقویت کلمات کاربردی محتوا

همانطور که می دانید، هر بازدیدکننده وب سایت دانش و ادبیات مخصوص به خود را دارد. شاید کاربری از کلمه ” سئو سایت ” در کامنت گذاری خود استفاده کند و دیگری از کلمه بهینه سازی سایت به جای سئو سایت استفاده کند. هر چند هر دو به یک مفهوم است اما وقتی کاربران از کامنت گذاری برای درج دیدگاه خود استفاده می کنند، در حقیقت دایره کلمات محتوای سایت را افزایش می دهند و این موضوع در سئو داخلی و جستجوی دیگر کاربران در گوگل می تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی داشته باشد.

 

تاثیر کامنت گذاری بر سئو خارجی

افزایش بک لینک توسط کامنت مارکتینگ قطعا یک موضوع مهم و تاثیر گذار در سئو خارجی است. هر چه بتوانید از سایت های با اعتبار بالا کامنت مارکتینگ کنید، به ارتقاء رتبه سئو سایت خود بیشتر می توانید امیدوار باشید.

البته در این شیوه سایت هایی به عنوان هدف انتخاب می شوند که اجازه درج لینک مورد نظر را به عنوان آدرس وب سایت شما می دهند. در حقیقت شما وقتی وارد قسمت درج نظر خود در این سایت ها می شوید، علاوه بر دریافت نام، نام خانوادگی و ایمیل، آدرس وب سایت شما را گرفته و به شما لینک می دهند. برای درک بهتر کافی است بروی لینک کلیک کنید. در صفحه مربوطه به راحتی می توانید در قسمت دیدگاه ها ، نظر خود را به همراه آدرس وب سایت منتشر کنید.

البته گوگل مدتی است امتیاز این روش بک لینک گذاری در سئو خارجی را کاهش داده است. اما این به معنی غیر تاثیرگذاری این روش در سئو سایت نبوده و همچنان می توانید از این روش برای ارتقاء رتبه سایت خود سرمایه گذاری کنید.علاوه بر این، تاثیر درج دیدگاه در سایت ها زمانی بر سئو سایت شما بیشتر می شود که نظر شما کاملا مرتبط با موضوع مقاله منتشر شده باشد. و همچنین هر چه محتوای سایت مورد نظر بات موضوع کاری شما مرتبط باشد، تاثیر این روش سئو خارجی بر سئو سایت شما بیشتر خواهد شد.

البته باید دقت کنید که لینک هایی که در این قسمت به سمت سایت شما داده می شود از نوع نو فالو ( nofollow ) است. لینک ها نوفالو به ربات های گوگل درخواستی برای پیگیری این نوع لینک ها را نمی دهند. اما با این حال، تجربه نشان داده است که وجود لینک های نو فالو بی تاثیر در سئو سایت نخواهد بود. پس در یک جمع بندی این قسمت می شود گفت که:

  1. درج دیدگاه در سایت ها بر سئو خارجی تاثیر مثبت دارد.
  2. در قسمت درج دیدگاه ها حتما آدرس وب سایت خودمان را درج کنیم.
  3. نظرات به صورت واقعی باشد و از ارسال اسپم و نظرات غیر مرتبط خودداری کنیم.
  4. نظرات درج شده در وب سایت هایی که مرتبط با موضوع کاری سایت شما باشد ایده آل است.
  5. لینک های درج شده در قسمت دیدگاه سایت ها از نوع نو فالو هستند.

درباره ی زهرا شاهسواری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =