جمعه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> به روز رسانی محتوا و ۲ راز محرمانه مشاور سئو

به روز رسانی محتوا و ۲ راز محرمانه مشاور سئو

به روز رسانی محتوا و 2 راز محرمانه مشاور سئوبه روز رسانی محتوا سایت و تاثیر آن در سئو سایت بر کسی پوشیده نیست! همیشه یکی از کارهایی که برای مشتریانم جهت افزایش رتبه سئو انجام می دهم به روزرسانی های موثر محتوا سایت آنهاست. در این مقاله آموزشی سئو در ابتدا به ۶ دلیل به روز رسانی محتوا سایت اشاره می کنم و در ادامه ۳ راز محرمانه مشاور سئو برای به روز رسانی محتوا سایت با هدف کسب نتایج بهتر در سئو را می گویم.

۶ دلیل به روز رسانی محتوا سایت:

۱. به روز رسانی محتوا باعث افزایش ترافیک سایت می شود!

هر چه شما محتوای به روز و کاربرپسندی را در سایت تولید کنید، مخاطبین بیشتری را به سمت سایت خود هدایت می کنید. این موضوع به این دلیل است که گوگل سایت شما را یک سایت پویا و فعال در زمینه کاری خود _ مثلا آموزش سئو سایت _ می بیند.

افزایش ترافیک سایت

البته افزایش ترافیک سایت زمانی خوب است که این ترافیک یک ترافیک موثر در زمینه کاری شما باشد. مثلا تصور کنید که زمینه کاری وب سایت شما در موضوع سئو سایت و مشاور سئو است. اگر شما محتوایی در زمینه آشپزی، بدنسازی، اخبار اقتصادی و … را در سایت منتشر کنید، هر چند ممکن است ترافیک سایت شما را افزایش دهد اما این ترافیک یک ترافیک موثر نیست.

ترافیک موثر سایت ترافیکی است که کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند به زمینه کاری شما علاقه مند باشند و بتوان آنها را برای خرید از وب سایت متقاعد کرد.

 

۲. به روز رسانی محتوا باعث افزایش اعتبار سایت می شود!

فرض کنید سایت شما در زمینه سئو و مشاور سئو سایت فعالیت می کند. اگر شما بتوانید هر روز مقالات به روز و کاربرپسندی را در سایت خود منتشر کنید، اعتبار سایت شما به عنوان یک مرجع در نزد بازدید کنندگان سایت بیشتر می شود.

اعتبار سایت

کاربران اینترنتی همیشه دوست دارند تمامی آنچه را که ممکن است با جستجوی در گوگل بتوانند بدست بیاورند، در یک سایت مرجع مشاهده کنند. پس با به روز رسانی محتوای منظم و همیشگی شما می توانید جایگاه یک مرجع را برای کاربران خود پیدا کنید.

 

۳. به روز رسانی محتوا باعث افزایش فروش می شود!

به یاد داشته باشید که افزایش اعتبار سایت در درازمدت باعث افزایش فروش وب سایت می شود. سرمایه گذاری برای به روز رسانی محتوا سایت یک سرمایه گذاری مطمئن است. شما در زمانی که مدام به روز رسانی محتوا سایت را پیگیری می کنید، کم کم در جایگاه یک متخصص مرجع و صاحب نظر در میان کارشناسان مطرح می شوید. کاربران راحت تر از گذشته به شما اعتماد می کنند. اعتماد کاربران دلیل محکمی برای افزایش فروش و درآمد وب سایت شما است.

افزایش فروش سایت

 

۴. به روز رسانی محتوا باعث افزایش رتبه سئو می شود!

با گذشت زمان و تحلیل گوگل از رفتار رضایتبخش کاربران در سایت، رتبه سایت شما در سئو گوگل بهبود پیدا می کند. رسیدن به جایگاه صفحه اول به مرور دست یافتنی می شود. حتی می توانید برای رسیدن به رتبه یک گوگل در صفحه اول فکر کنید و برای نتایج آن مثل افزایش بازدیدها، افزایش مصرف پهنای باند سایت، افزایش فروش و … برنامه ریزی داشته باشید.

سئو سایت

گوگل از سایت های قوی در به روز رسانی محتوا به شدت حمایت می کند. البته در نظر داشته باشید که خیلی مهم است محتوای شما کاربرپسند باشد و کابران ارجاع داده شده توسط گوگل را مجذوب خود کند.

 

۵. به روز رسانی محتوا باعث افزایش بک لینک سایت می شود!

یکی از ویژگی های کاربران این است که وقتی از مطلبی لذت می برند، مایل هستند آن را با هم نوعان خود در اشتراک بگذارند. مثلا مقاله ای از سایت شما که برای کاربران جذاب و منحصر به فرد جلوه می کند توسط کاربران زیادی از طریق شبکه های اجتماعی، رسانه های موبایل، ایمیل، انجمن ها و … به اشتراک گذاشته می شود.

بک لینک سایت

اشتراک گذاری مقالات در اکثر مواقع با درج لینک منبع صورت می گیرد. انتشار لینک وب سایت شما در وب سایت های دیگر بک لینک است که هر چه بک لینک های شما بیشتر باشد، اعتبار و سئو سایت شما رشد بیشتری پیدا می کند.

 

۶. به روز رسانی محتوا باعث افزایش قدرت بازاریابی می شود!

در بازاریابی هر چه شما بیشتر بتوانید خود را در معرض دید مخاطبین قرار دهید، می توانید به فروش بیشتر امیدوار باشید. به روز رسانی محتوا حضور شما در جلوی چشمان مخاطبینتان افزایش می دهد. تصور کنید زمانی که مخاطبین سایت شما به هر کجا که مراجعه می کنند مانند گوگل، دوستان، انجمن ها، رسانه های موبایلی و … ردپای مقالات آموزشی شما را می بینند. با این فرض دیگر فقط شما را راه حل جامع نیاز های خود پیدا می کنند و جزء گروه مشتریان شما قرار می گیرند.

بازاریابی اینترنتی

 

۲ راز محرمانه مشاور سئو در به روز رسانی محتوا:

ممکن است برای شما و یا تیم محتوای سایتتان مشکلی پیش بیاد و نتوانید کار به روز رسانی محتوا را برای بازه ای هر چند کوتاه انجام دهید!

یا اینکه می خواهید وقتی محتوایی را در سایت منتشر کردید، شما به عنوان مرجع محتوا در گوگل شناخته شوید و دیگران نتوانند محتوای سایت شما را سرقت و در سایت خودشان منتشر کنند!

حتی ممکن است بگویی ماهیت سایت شما تولید محتوا نیست ولی می خواهید تا حد ممکن از نتایج گفته شده بهره مند شوید!

در ادامه ۳ راز مهم در به روز رسانی محتوا برای پاسخ فرضیات گفته شده می گویم:

 

راز اول بروز رسانی محتوا

برای بروز رسانی محتوا ی سایت حتما نیاز نیست مقالات جدید تولید کنید. شما می توانید مقالات قدیم سایت را به اضافه کردن یک پاراگراف و تصویر نیز به روز رسانی کنید. مثلا خود من از تاریخ ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۸ خرداد ۹۷ به دلایلی امکان به روز رسانی محتوای سایت OSEO.ir را نداشتم. از همین ترفند استفاده کردم و محتوای گذشته وب سایت را مدام تغییرات جدید می دادم. با این شرایط توانستم برای کلمه ” مشاور سئو ” ر تبه اول صفحه اول گوگل را بدست بیاورم.

البته این موضوع برای مدت زمان کوتاه خوب است و در درازمدت با عدم انتشار مقالات تازه و جدید احتمال شکست شما زیاد می شود.

 

راز دوم بروز رسانی محتوا

برای اینکه گوگل متوجه بروز رسانی محتوا ی تازه سایت شما شود می بایست در قسمت وبمستر تولز گوگل که در حال حاضر به سرچ کنسول  (https://www.google.com/webmasters) شناخته می شود، لینک به روز رسانی را قرار دهید. برای این کار کافی است از مسیر زیر در سرچ کنسول سایت خود را ثبت کنید:

Crawl >> Fetch as Google

شما با هر بار ثبت آدرس در این قسمت به گوگل اطلاع می دهید که صفحه فوق به روز شده است و گوگل ربات خود را برای بررسی به آدرس معرفی شده می فرستد. این موضوع باعث می شود که سایت هایی که از سایت شما کپی برداری می کنند، به عنوان سایت مرجع مقاله شناخته نشوند و رتبه سئو شما هر چه سریع تر افزایش یابد.

منبع: سئو سایت پیشرو ارتباط

درباره ی محمد رجبی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =