شنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> توضیحات متا در سئو سایت چیست؟

توضیحات متا در سئو سایت چیست؟

توشیحات متاتوضیحات متا در سئو وب سایت  و هدف آن برای یک سایت ساده است .  افرادی  که در گوگل کلمه کلیدی را  جستجو می کند با دیدن توضیحات متا سایت شما  بر روی آن کلیک میکنند. به عبارت دیگر، توضیحات متا برای ایجاد کپی از موتورهای جستجو است. متا میتواند در سئو سایت تاثیرات مثبت و منفی بگذارد اگر کاربری با خواندن متا به چیزی که میخواهد نرسد هرگز بر روی سایت شما کلیک نمیکند

موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت رتبه بندی مستقیم از توصیف متا وجود ندارد ، آنها از الگوریتم رتبه بندی استفاده نمی کنند. اما یک مزیت غیرمستقیم وجود دارد: گوگل با استفاده از یک کلیک (CTR) به عنوان راهی برای کار کردن در مورد اینکه آیا توضیحات متا شما یک نتیجه خوب است یا نه تصمیم گیری میکنند . اگر بیشتر افراد بر روی نتیجه شما کلیک کنند، گوگل این نتیجه را میگیرد که متا شما خوب خواهد بود و براساس موقعیت شما، رتبه شما را ارتقا خواهد داد. به همین دلیل است که بهینه سازی شرح متا بسیار مهم است. در این بخش از آموزش سئو نیز با ما همراه باشید

ویژگی های توضیحات متا برای سئو سایت

meta

فقط در رابطه با بعضی از مقاله ها این ویژگی ها در مورد متا ی آنها تاثیر گذار است:

۱۵۵ کاراکتر و گاهی اوقات بیشتر

مقدار مشخصی واقعا وجود ندارد این بستگی به پیامی دارد که می خواهید منتقل کنید. شما باید فضای کافی برای دریافت پیام داشته باشید، اما در عین حال آن را کوتاه و سریع نگه دارید.

هر زمان ممکن است گوگل طول آن را تغییر می دهد. در حال حاضر، اغلب متا توضیحات را با حداکثر ۱۵۵ کاراکتر مشاهده میکنید، با برخی از توزیع های ۳۰۰ کاراکتر. حداقل، سعی کنید اطلاعات مهم را در اولین ۱۵۵ کاراکتر متا توصیف خود قرار دهید و در گرفتن بک لینک رایگان موثر است

شامل کلید واژه تمرکز

اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توصیف متا مطابقت داشته باشد، گوگل بیشتر تمایل به استفاده از آن متا توصیف و برجسته شدن آن در نتایج جستجو دارد. این باعث می شود لینک به سایت شما حتی بیشتر شود

احتمالا نشان دادن مشخصات

به عنوان مثال، اگر محصولی برای تکنولوژی داشته باشید، تمرکز بر مشخصات فنی محصول می تواند یک ایده خوب باشد – تولید کننده، قیمت، چیزهایی مانند آن. اگر بازدید کننده به طور خاص به دنبال این محصول باشد احتمالا شما مجبور نیستید آنها را متقاعد کنید، و حضور اطلاعات مانند قیمت باعث کلیک روی آن خواهد شد.

مطابقت محتوای

توضیحات متا شما باید با محتوای سایتتان هماهنگی داشته باشد زمانی که توصیفات متا، بازدیدکنندگان را به کلیک کردن ترغیب می کند و ممکن است حتی سایت هایی را که این کار را انجام می دهند، مجازات کنند و گوگل متوجه خواهد شد اما به غیر از این، توصیف گمراه کننده در متا  احتمالا میزان بازدهی را افزایش خواهد داد.

منحصر به فرد

اگر متا توصیف شما همانند صفحات دیگر باشد، تجربه کاربر در گوگل مختل خواهد شد. اگر چه عناوین صفحه ممکن است متفاوت باشد، همه صفحات به همان شکل ظاهر خواهند شد زیرا همه توصیف ها یکسان هستند. اگر شما عمدا می خواهید وسوسه برای کاربران  ایجاد کنید تا بر روی سایت شما کلیک کنند باید توضیحات خود را خاص و منحصر به فرد بنویسید

نمونه هایی از توضیحات متا خوب

طول مناسب

مثال آموزش توله سگ توضیحات کامل طول متا توضیحات ، این توصیف متا توصیف آنچه را که در صفحه پیدا می کنید و در ۱۵۵ کاراکتر باقی می ماند.

شامل کلمات کلیدی تمرکز

کلمات کلیدی و تغییرات تمرکز توجه داشته باشید که گوگل گاهی اوقات همچنین مترادف هایی مانند [جوایز اسکریپت] را نیز در جستجو برای [اسکار ها] برجسته می کند. این باعث می شود نتیجه جستجوی شما حتی بیشتر شود.

اضافه کردن توضیحات متا با Yoast SEO

اگر شما در وردپرس هستید و با استفاده از Yoast SEO با افزودن یک متا توصیف آسان به عنوان پایه است. شما می توانید آن را در ویرایشگر یواست سئو ایجاد کنید، همانند عنوان جستجوگر و اسلایدر. علاوه بر این، شما می توانید بلافاصله بررسی کنید که چه چیزی در پیش نمایش ظاهر شود

آیا احساس می کنید که شما نیاز به تغییر همه متا توصیف خود دارید؟ اما مطمئن نیستید که چگونه آن را در برنامه خود قرار دهید؟

اگر زمان لازم برای ایجاد یک توصیف برای هر صفحه را نداشته باشید، سعی کنید محتوا را اولویت بندی کنید: حداقل، یک توصیف برای URL های حیاتی مانند صفحه اصلی و صفحات محبوب ایجاد کنید.

شما می توانید  صفحات خود را با Google Search Console رتبه بندی کنید. به سادگی آن را از آنجا بردارید و از این به بعد مطمئن شوید که متا توضیحات را به همه مطالب جدید اضافه کنید.

عیب یابی توضیحات متا

  • توضیحات متا من نشان داده نمی شود

شرح متا شما یک پیشنهاد برای گوگل است. بعضی اوقات آنها احساس میکنند که متا توضیحاتی که ایجاد کرده اید محتوای صفحه را نشان نمی دهد یا برای مثال یک نسخه تکراری است. در اینجا شما همه دلایل ممکن را برای توضیح متا توضیح می دهید.

  • شرح دیگری برای به اشتراک گذاری اجتماعی؟

آیا شما Yoast SEO دارید؟ در این صورت برگه اجتماعی در جعبه یاب Yoast SEO زیر پست یا صفحه خود را بررسی کنید. شما می توانید یک توضیح جداگانه برای کانال های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. در Yoast SEO Premium، شما حتی پیش نمایش های اجتماعی را دارید! اگر شما Yoast SEO را ندارید، برچسب های OpenGraph یا توییتر را به وب سایت خود اضافه کنید و از هر توضیحی که می خواهید استفاده کنید و قیمت سئو سایت را تعیین کنید

درباره ی تندیس نیک پیکران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =