یکشنبه , ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
خانه >> وبلاگ آموزش سئو سایت >> تاثیر دامین بر سئو سایت بر اساس استانداردهای ۲۰۱۹

تاثیر دامین بر سئو سایت بر اساس استانداردهای ۲۰۱۹

تاثیر دامین بر سئو سایتدامین چیست؟ اولین مرحله از طراحی سایت انتخاب دامنه مناسب می باشد بعد از آن شما باید موضوع سایت خود را  انتخاب کنید و به نوشتن مطالب خود بپردازید.

قطعا شما با مقالات بسیاری در مورد عوامل مهم موتورهای جستجو گر مواجه شده اید. اکنون می خواهیم در این قسمت به بررسی یکی از این عوامل یعنی تاثیر دامین بر سئو سایت بپردازیم. شما می توانید برای مشاهده ی فیلم این قسمت از آموزش به صفحه ی آموزش سئو مراجعه کنید.

 

تاثیر EMD و نام دامین – آموزش سئو

 Exact Match Domain) EMD) یا همان دامین تطبیق دقیق چیست؟ به طور مثال شما می خواهید در کار طراحی سایت ورود پیدا کنید. دامنه ای انتخاب می کنید که مرتبط با موضوع سایت شما باشد، اما مواقعی هم ممکن نیست مثلا زمینه ی کاری هاکوپیان، کت و شلوار می باشد و گذاشتن نام کت و شلوار به عنوان آدرس سایت مورد پسند نیست به همین دلیل آدرس سایت را می توان همان برند هاکوپیان گذاشت و یک مقاله در رابطه با کت وشلوار نوشت و ادامه آدرس را “/کت و شلوار” بزنید. پس در کل باید به آدرس دامین ها هم توجه بسیاری داشته باشید.

تاثیر EMD بر دامین

تاثیر پسوند دامین – آموزش سئو

به نظر شما پسوند دامین روی سئو تاثیر دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت بله.

مثلا اگر شما یک شبکه ی ماهواره ای دارید ایده آل این است که شما پسوند tv استفاده کنید ویا کار تجارت، پسوند biz مناسب است. البته ناگفته نماند که الزام آور نیست فقط در حد یک پیشنهاده. در بحث سئو تمام تلاشمان این است که از گوگل امتیاز بگیریم، هرچه امتیاز بیشتر بگیریم جایگاه ما در گوگل بالاتر می رود. برای درک بهتر این موضوع از مثال دیگری استفاده می کنیم: پسوند دامین ir در سئو محلی خیلی خوب می تواند نتیجه دهد.

تاثیر پسوند دامین

مثلا فرض کنید شما پیتزا فروشی در خیابان رودکی دارید و می خواهید روی سئو سایتتان کار کنید، به طور قطع  به دلیل مسافت زیاد، فایده ای ندارد که یک نفر در جنت آباد سفارش پیتزا دهد و بهتر است از عبارت “پیتزافروشی در رودکی” استفاده کنید و اینگونه روی سئو محلی سایت خود کار کنید. ( برای آشنایی بیشتر با سئو محلی می توانید مقاله ی سئو محلی را بخوانید)

 

تاثیر دایرکت چند دامنه بر یک دامنه

با یک مثال شروع می کنیم: سایت ewd.ir و آدرس دیگر آن ewd-co.com را در نظر بگیرید. جفت اینها یکی هستند اما فقط آدرس ewd.ir را به دلیل ماندگاری بهتر در ذهن مشتری به کار می بریم و زمانی که مشتری این آدرس را سرچ می کند ناخودآگاه ewd-co.com نمایش  داده می شود. چون اگر سایت را با هردوی آن ببینیم گوگل گمان می کند که دو دامین ثبت کرده ایم تا فریبش دهیم و دو تا لینک از صفحه ی اول بگیریم.

اگر بخواهید می توانید همه ی پسوند های ir، org، tv و… را برای سایت خود ثبت کنید اما تمام پسوند ها را باید به یک دامین وصل کنید تا در بحث سئو برای شما مشکلی پیش نیاید.

 

مسیردهی دامین با www یا بدون www

با www یا بدون www فرقی ندارد فقط نکته ی مورد قبل در این مورد نیز صدق می کند. بالفرض مثال آدرس همین سایت ما را در نظر بگیرید  oseo.ir با www اصلا نمایش داده نمی شود. در کل حواستان باشد که هر سایت یک آدرس دامنه داشته باشد.

مسیردهی دامین

اطلاعات هوییز واقعی

به طور مثال وقتی مشتری از شما بخواهد سایت را سئو کنید شما ابتدا باید چک کنید دامین who is آن متعلق به کیست. حواستان باشد اطلاعات هوییزش واقعی باشد، اطلاعات کسی نباشد که یا یک شرکت نامعتبر دارد یا یک فرد نامعتبر است. زیرا این اطلاعات در سئو سایت شما بسیار تاثیر دارد.

 

تاریخچه دامین

این نکته خیلی مهمی هست، مثلا یک دامنه ای که الان ثبت شده و سایت آن راه اندازی شده، جزو سایت هایی نبوده که ویروسی باشد یا جزو سایت هایی که بلاک شده باشد همه این موارد را باید چک کرد. شاید این سوال برای شما پیش بیایید که چگونه می توانیم چک کنیم؟ در سایت web.archive.org شما می توانید تاریخچه سایت ها را آنجا ببینید، در این سایت همه چیز ثبت شده است فقط نکته ای که هست باید vpn بزنید.

تاریخچه دامین

 

عمر دامین

هرچقدر عمر دامنه بیشتر باشد بهتر است. گوگل به سابقه ی شما نیز امتیاز می دهد و به عنوان یک شغل پایدار به شما نگاه می کند.

عمر دامین

 

انقضای دامین

هرچه انقضای دامنه بیشتر باشد اعتبار شما نزد گوگل بیشتر است. به طور مثال دامین هایی که یک ساله ثبت شدند را گوگل خیلی جذاب نمی داند. سعی کنید دامنه ها را ۵ ساله، ۱۰ ساله و… ثبت کنید.

انقضای دامین

 

اعتبار دامنه (دامین اتوریتی)

یک سری سایت ها هستند که این کار را انجام می دهند، قبلا گوگل به دامنه ها پیج رنک امتیاز می داد که یک سری از افراد با انجام کارهایی به سادگی می توانستند پیج رنک را بالا ببرند ( به پیج رنک از ۰ تا ۱۰ امتیاز می داد). در حال حاضر روی دامین اتوریتی کار می کند. اعتبار دامنه بر اساس قدمت دامنه است، بر اساس لینک های با اعتباری که می گیرد. پیج رنک از ۰ تا ۱۰ بود اما اعتبار دامنه از ۰ تا ۱۰۰ می باشد. معمولا سایت ها بین ۵۰-۱۰ هستند و سایت هایی که خیلی شرایطشان ایده آل هست بین ۷۰-۶۰  و بالاتر از این عدد سایت های مرجع مانند ویکی پدیا و…می باشند.

دامین اتوریتی

 

امنیت دامین

اگر به آدرس سایت ما توجه کنید می بینید که کنار http، s”” هم نشان داده شده است. s پروتکل SSL است، سایت هایی که این پروتکل را نداشته باشد وقتی در کروم چک کنید امن نبودن سایت را به ما نشان می دهد اما هیچ مشکلی ندارد فقط اگر می خواهید روی سئو سایت کار کنید بهتر است برای سایت پروتکل SSL بگیرید.

امنیت دامین

 

درباره ی زهرا شاهسواری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =